Thursday, 10 October 2013

Life Updates #3 - Jalan jalan pi Times Square w/ kwan baik

Assalamualaikum 

Praise be to Allah, Im done with final exam Sem I harituu =) Dan sekarang sedang bercuti panjang sampai hujung November ni before new Sem start ! Insha allah semuanya akan baik baik sahaja :D

Anyway, last paper haritu hari isnin and tiket bus aku nak balik Kuantan pulak hari rabu so ada extra one day tak buat pape kan jadi apa kata kita pi menghiburkan hati dengan kawan baik sesambil tu boleh lagi mengeratkan silaturrahim dan menambah rasa rindu aku pada korang bila cuti nanti. Fuhh, sempot tulis panjang sangat :s

Actually, planning kita nak keluar pi jenjalan ni dah lama kan? (Aku tahuu korang baca blog aku kann) :) Aku rasa sebelum final exam start lagi dah sibuk planning nak pi mane. Haha faham tak eksited kitoraaang tu cemana? Aku haruus lah eksited kan sebab mula mula tu aku lah yang paling zemangat suggest kat diorang aku nak pi Aquaria haa aku tak kira nak pi jugak ! walau terpaksa berbunohan aku sanggup. Ahaha dah kau kenapa kan tetiba je ? tapiiii takpe la mereka semua nak pi Theme park Times Square nak main extreme games katanya T.T dan aku ikut sahaja tak bnyak songgeh kan kan HAHAHAHA



SO ! pagi 08 Oktober dua bijik MyVi dipandu oleh hero hero malaya insha allah pemandu behemah semuanya - are heading to Berjaya Times Square =)



Sepuluh orang semuanya termasuk Mira (tolong snap gambar) hihi

 
 
*google.com*
 
Sesampai je kat sana kitorang jalan jalan dulu dalam tuu sebab Theme Park tu tak bukak lagi. Dalam kul 12 cemtu baru bukak so cepat cepat serbu ! kebetulan haritu weekday so tak ramai orang so takpayah nak beratur panjang nak berebut bagai hihi. 



Okay, nak dijadikan cerita aku ni jenis mabuk pening pening lalat cemtu. aku ni bukannya senonoh sangaat pun buatnya tetiba termuntah extreme gila tengah main dalam tu memang haru aa kan. memula tuu ada gak niat taknak main pape just nak tengok diorang main tapi bila dah masuk dalam Theme park tuu ahhh aku dah eksited tahap tak boleh blah dah ni, redaaah je la main je semua game dalam tu mabuk ke tak lain kiraa. HAHA *rileks brader rileks


: source , google.com :

Haa inilah game pertama yang kitorang main ; Oort's Express
yang ni takde la extreme sangat cumaa gayat sikit aa dia laju gila pusing pusing turun naik hee. pastu, masa kitorang main ni orang lain tak ramai tinggal geng geng kitorang je. memang best la sorang satu seat takpayah share. tapi aku share seat ngan mira sebaaab aku kan paling 'adik' sekali antara diorang semuaa hihi =p


 : source ; google.com :

Oii, ni second game - DNA Mixer :s
Aku rasa antara banyak bnyak game ni yang paling takbleh blaaah. seraaam gila sesuka hati dia je nak pusing kita 360 degree tanpa rasa bersalah. aku dah tak peduli aa orang sekeliling cakap apa. memang aku jerit sampai tercabut anak tekak maaak cuak gila tetiba kena pusing macam ayam golek kena panggang hangit rentung hangpa tahu tak. tertunggang terbalik kitorang dibuatnya dah tak sempat nak bajet ayu lagi dah kat atas ni huahua 


 
 : source ; google.com :

 Pas main DNA Mixer tuu aku dah surrender sebenarnya. mmg pening giloos. so bila diorang ajak main ; Space Attack ni aku memang dah geleng kepala aa. tak sanggup aku weehee. puas la diorang pujuk aku siap kasi aku ayat touching saje je kan korang ni buat aku terharu haha :D

last last, main jugak tapi lawak aa main ni Nadiah ngan Mira  semangat jerit 'waaaaaaa taaaaaaaaaaaaaaaakuuuuuuut' HAHA aku dengan noris bantai pejam mata tak bukak bukak pun. gayat gayat. 360 degree pusing dengan ketinggian berapa kaki ntah. tetiba terberhenti kat atas sekali nak bukak mata pandang bawah pun takut gilaaaaaaaaaaa. 
bila stop je cecepat lari pi tandaaas, selamat muntahkan segala isi perut bluuurp :p



 tunggu turn nak main roller coaster, snap gmbar jugak padahal tengah pening tak ingat dunia hihi

pas main game tadi tuuu lama gak aa kitorang stop main adelah dalam 20 minit jugak. yang muntah pi muntah yang pening pi stabilkan diri dulu. pastuuuuu sambung main roller coaster pulaaak ! gigih gigih :D



time ni aku tengah mabuk lagi tapi layaan kan jugak main roller coaster tuu. sebab dalam dua minit je track dia, kejap je kan tahan tahan !  

waaaaaaaaaaaaaaaa, best best !

yang kaler orange tuu track roller coaster zaaaassss !



*iklan jap* - ni ada tiga orang wanita cun lagi gorjas. haaaa pilih pilih nak yang mana hihi
ohh tak tak aku gurau je mana boleh amik kengkawan aku paling aku sayaaaang ni. mehh la ngadap waa dulu lu oranng ada braaani kaaa? huehue ;s


 
:source ; google.com :

Fifth game ! - Robo Crash
Aku rasa yang ni paling best sekali ! sampai tiga kali kot main best gila hangpa tahuu tak. aku yang tadik mabuk pening lalat kena langgar ngan taufiq teruih okay dah. taufiq aa paling kejam sekali langgar orang macam kitoraaang ni musuh ketat dia je issshh T.T

last but not least, semua dah penat main extreme game kitorang main game kiutmiut pulak hihi
- BOTANIC DRIVE

 train pertama dipandu oleh noris and farah kat belakang jadi princess masuk kebun larangan haha

 
 train kedua : aku yang pandu haha. gambar gegar pun tak kisah suka hati aku sebab aku sukaa haha


 so here we are =D


haaa, kalau yang ni hangpa semua nak berebut takpe. tak payaaah nak ngadap aku dulu pun takpe. HAHA jkjkjk


                train ketiga : fareez yang drive tapi fareez tak heran pun nak drive train olok olok ni sebab dia kan dah memang jadi driver kitorang  HAHA. alalaaaa tetiba fareez acah acah kiut miut pulak kat sini AHAHA :)

time main boanic drive ni jelaaah ada chance nak snap gambar yang lain tu extreme sangat terlupa nak snap gambar, wahaha. sooooo, ni last game main kat theme park. kitorang stop main, pi lunch and solat pastuuuu sambung main bowling pulak ! Fuhhh


lunch time !



Bowling time , lawan dua team. Team Fareez and Khalid wahaha
Lepas habis main bowling dua games, stop pi solat asar dulu and ready nak balik daaaah sobs :')

BUT ! Before balik ada benda yang menarik perhatian aku ;


 Lantai kotak kotak purple tuu kiut (mengujakan) la hihi

 

Thank You Miraaaaa velanje ice cream McD hihi


kelurga bahagia :)

Before balik, hantar mira dulu kat rumah dia and drop Muadz kat stesen komuter. GoodBye bebehh :* will miss u a lot lot more !



potret keluarga paling bahagia in the world wide universe HAHA !
tapi...... mana aku? hihi takpe sebab sayaang aku tak kesah takde dalam gambar pun takpe *haha ayat mengampuuu je lebih tapi ini SERIUUUUUS aku sayang korang sangaaat :')

And Alhamdullillah we're safely arrived at UiTM Puncak Alam. Thank You to the drivers Khalid and Fareez bawak keta leklok, yang paling penting aku pun tak mabuuuk dalam keta kalau tak memang spoil la hihi
And also, Mira nadiah noris taufeeq muadz farah wani haha thank youuuuuuu semua !

Anyway, jaga diri masa cuti spend quality times with yr family prepare for MUET test apa semua and last but not least ,

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA

and I LOVE YOU GUYS lillahitaala =)

No comments: