Saturday, 8 December 2012

copied


Assalam *&^%$&*,

Since ramai yg tengah cakap pasal marriage thingy ni so aku rasa aku nak share opinion aku kat korang semua. Tapi, sorry if my words do hurt anybody :)

Pada aku lah kann, kahwin ni macam satu benda yg korang kena percaya pada JODOH, AJAL, MAUT semua ditangan Allah. Kalau korang bercinta bagai nak rak tapi, dia bukan jodoh korang... then? Korang dah membazir sebegitu banyak masa dah kan? So, lebih baik korang simpan hati korang untuk someone who really deserve for you and can accept all your weaknesses and goodness.

Kalau org tu memilih utk tak nak kahwin, itu hak dia. Kita kena hormat pandangan dia. Maybe, dia ada pengalaman yg kita tak tahu. We cant judge people just because we know surface dia je. Siapalah kita untuk terlalu awal menghukum dan mengadili orang kan?

Apapun, berbalik lah kepada jodoh, ajal, maut, pertemuan, perpisahan semua urusan Dia. And, aku rasa ada lebih banyak lagi perkara yg jauh lebih penting untuk difikirkan daripada isu kahwin ni.

Mencari cinta tu tak salah, tapi janganlah sampai terlalu menghambakan diri pada cinta. Cari cinta Allah dulu, inshaallah cinta sesame makhluk pun kita akan dapat.

He create us.. so, He knows whats the best for us.

Kita doa lah moga kita semua bertemu jodoh yang soleh/solehah :) aminn.....
Like ·  ·  · about an hour ago

No comments: