Wednesday, 21 December 2011

wanita , air mata kamu mahal ..

Assalamualaikum and hepy raining evening !
*dkat uma aku skrg ni nga ujan hehe :D*

hermm , ap nak ckap hari ini ? wanita , air mata kamu mahal ...
nape aku ttbe je nak cakap pasal ni ? uhuh , ntaa laa .. mybe sbab aku ni sensitif kott . haha :D
ohh , tak jugak ! aku mnangis bile tangisan tuu amat diperlukan dlm situasi tertentu shja :)
well , wanita dan air mata mmg tak dapat nak dipisahkan . 
yelahh , jiwa wanita kan lemah , lembut , sensitif .. err' apa lagi ? sila tambah sendiri okay :D

ALLAH cipatakan wanita ni sebagai makhluk yang paling tabah dalam dunia ni . wanita tak ada tenaga sekuat lelaki . lelaki kalau dia marah , dia boleh tumbuk sana , tumbuk sini , tendang kanan , tendang kiri .. tapi , wanita ? mampu ke dia nak buat semua tu ?  tak mampu .. habis tu cuba anda fikir apa lagi cara yang waita ada nak lepaskan kesedihan dan kemarahan dia ?

sebab tu ALLAH bagi wanita satu kurniaan dan aset yang paling berharga iaitu air mata , yg boleh dia gunakan disaat-2 kesedihan menggamit jiwa mereka . sekuat mana pun seorang wanita itu , bila tiba saat .. duka dan kesedihan dalam hati dia daa tak tertahan lagi , at last .. dia akan menitiskan air mata jugaa ..
itulaa wanita , air mata kamu mahal .. tak ternilai harganya ...





okay , wanita .. kalau awak sedih .. awak boleh nangis ! lepaskan tngisan awak :)
menangis adalah ubat terbaik untuk melepaskan tekanan ..
kalau awak nangis , mesti punya laa kan dengar suara sumbang budak lelaki kat belakang cakap :
"mngade-ngade btol minah ni , nangis je tau , cengeng btol "
err' lantak laa diorang nak cakap apa pun kan , diorang tahu ke rase hati kita .
tapi , kalau daa terang-2 anda nangis sebab nak mengada-ngade , nak jadi gegediks gitu .. uhuh , tak payah laa kay --' bikin malu sajaa . apapun wanita , air mata kamu menceritakan isi hati kamu :)

okay , enuff utk kali ini .. jumpe lagi nanti ! 
salam sayang :D

No comments: