Friday, 16 December 2011

jerawat !

Assalamualaikum and hye everyone ! :)
errr --' hari ini sngat teruja nak membebel pasal jerawat yg menyibuk nak tumpang berteduh kat muka aku nie .
huahua , geram sangat . sejak cuti ni , aku tengok bnyak betul jerawat tumpang berteduh .
macam cendawan tumbuh lepas hujan pulak . haha :)
nak kata stress  , tak lah stress sangat kot ! kat maktab lagi stress . haha .
tapi , ni mesti kes aku kuat sangat berangan time-time cuti ni ,
angan-angan mat jenin ! haha . terok betol :p
kalau time 'tngah bulan' tu , toksah cakap lah , mak datuk ! sume spesies jerawat ade ! haha :p

kat sini , ade beberape tips nak hilangkan jerawat :)
kite share-share ehh ^_____^
*ini tips aku sendiri taw !

firstly , minum air banyak-banyak :) air kan boleh hilangkan toksik dalam badan kita . including semua jerawat2 yang menempel kat muka kita tue :)

second , jangan mudah terpedaya dengan iklan kecantikan . haaa ! ni satu lagi masalah , remaja sekarang ni , suka sangat terpedaya dengan semua iklan tu , kalau da selesa dengan produk yang kite pakai , why not stick on je dgn produk tu . tak payah nak tukar2 produk lain . menambahkan bahan kimia je kat muka kita .

third , kurangkan makan makanan yg berminyak . 

fourth , rajin-rajinkan diri bersenam *ahaaha , credit utk aku jugak :p

fifth , rajinkan diri untuk cuci muka . terutama mase 'tngah bulan' tu . tak guna facial cleanser pun tape , guna air bersih je . yang ni , mmg aku slalu buat , sebab aku mmg malas nak cuci muka pakai cleanser smpai dua tiga kali sehari . jimat sikit cleanser aku :)

sixth , jangan stress ! kalau stress , makin bertambah la jerawat kan muka tu . ibarat tumbuh selepas hujan . haha :p

i think , sebanyak ini saja yg boleh aku share kan dgan anda semua :)
mngkin berkesan dan bermanafaat utk anda semua :p

No comments: