Thursday, 29 December 2011

duaribuduabelas :D

Assalamualaikum semuaaaa ! hehee :D
wahwah , sangat excited nmpak , :D huihui , lagi brape hari je lagi thun 2012 akn menjengah . yg pasti , tahun 2012 ni , bkn thun yg honeymoon utk aku . nak tahu knape ? mestilaa sebab aku akn jadi calon SPM 2012 ! huahua , kejap ke kan ? pejam celik pejam celik , daa jadi form 5 pun . daa jadi senior . hahaa , tak penting semua itu , yg penting SPM !! adoyadoy , cuaknye :/

hmmm .... bila daa masuk form 5 ni , mmg bnyak laa tnggungjawab yg tgalas kat bahu ni , dkat maktab especially :D huahua , takut jugak kan , kalau tak dapat nak pikul amanah tuu , nt kena soal kat kubur , sapa mau tolong maa ?? hehee .. azam ? satu persoalan jugak tuu , tiap kali tahun baru , mesti azam baru . tp , bila daa sampai hujung tahun , aku pun tak tahu brape bnyak azam aku yg daa tertunai . hahaa *terok kan ?* but what so sure is , azam aku tahun lpas nak masok pkp da tercapai . alhamdullillah ...

okay , past is past , jadikan sebagai pengajaran dan panduan utk masa akn dtg :D
now , the most important is .. how bout da future rite ?
azam aku bagi tahun 2012 nii mmg bnyak , sbab bnyak yg aku nak capai . 


1. aku nak jadi hamba ALLAH yg lebih baik , jaga solat . jaga hbngan dnganNYA :D
2. nak rajin puasa ! ganti puasa plg penting , hahaa :)
3. habiskan hafal quran , 2 juzuk (program ulul albab kat maktab) *i'allah
4. kurang menyusahkan ibu ngan ayah *blaja outing sendiri , huahua :D
5. blaja bersungguh-sungguh , kurangkan tido dlam kelas :) *kantoi
6. dapatkan 3.63 above next semester , 
7. jadi pemimpin yang baik , fleksibel , ceria , cekap , memahami , rajin , kuat , tabah dll :D
8. jaga kesihatan , jangan selalu stress .. jadi lagi tabah dan bersemangat ..
9. start saving money :D *nak kawin , hahaa ... gurau jee
10. paling penting , SPM 9A+ .. aminn .. 

tanpa result SPM yang baik , aku tak kan kemana-2 .. tak dapat nak future stdy kat mana-2 institusi pengajian tngi yg baik samaada dlam atau luar negara . kalau ada rezeki aku , mestilaa nak future stdy kat luar negara kan ? org kata , jauh pjalanan luas pmandangan , hehee :) tapi , sampai skarg pun aku tak tahu nak blaja bdang ape , medic ? biology ? psychology ? kaunseling ? hahaa .. peningpening

apapun , aku doakan .. semua sahabat aku kat mane shja laa anda semua berada ,
smoge bjaya dngan cemerlang utk SPM nanti .. aim for straight A's :D :D aminn .. aminn

3 , 2 , 1 ... HAPPY NEW YEAR ! 
good bye 2011 .. 
every single things happen in this year .. akn aku simpan kemas-2 dalam hati .
yg baik jadikan sebagai kenangan manis , yg buruk ... jadikan sebagai teladan , moge tak tersilap langkah lagi .... insyaALLAH ..






No comments: