Monday, 19 December 2011

budak baru masuk asrama !

Assalamualaikum ! hey , hye alls :)
hehe , apa mau cerita malam nie mehh ?
*sambil letak tngan kat dagu , nmpak mentol and said i got and idea !
kita cerita pasal experience baru masuk hostel laa ehh :p


emm , my very first time masuk hostel ? haha .
mula-mula aku masuk skola agama kat muadzam shah , lebehh kurg sebulan dok situ aku dapat offer masok mrsm terendak . err--' aku tak mau cerita sangat yang ni , sebab yg ni once every two weeks bole balik uma , so tak trill sangat laaa .. :p *bajet tough :D :D
okeoke , mula-mula masa dpat offer masuk mrsm terendak tu , seriously ! aku mmg tak nak masuk .. seab aku takut tak bole nak adapt ngan situasi kat situ . ealahh , kat situ sume budak-2 pandai ! aku ni mane laa pandai sangat =,=' tapi , sebab aku tengok ibu ngan ayah , muka bercahaya dan bersinar-2 nak aku masuk mrsm , aku pun dengan rela hatinya pun pergilah ........

mula-2 masuk , mmg aku stress sebab aku asyik fikir nak balik je :'(  act , aku homesick ! terok jugak laa , nak dekat 3 bulan cam tu baru aku okay ... ahaha . dduk sana bukan nya bole balik slalu kan , umah jauh .. nak balik slalu , err --' sian kat ibu ngan ayah ..  kaya gila aku kalu tiap-2 bulan balik , duit tmbang bas bkan murah-2 mehh .. tapi , lama-2 tu da bole adapt da dgan environment kat sana . kat terendak aku jumpa ngan ramai budak-2 yg jauh lagi hebat dari aku . paling tak dapat aku lupakan , aku jumpa sherod , rummate aku slama 4 tahun *mesti kau bosan kan tngok muka aku hari-2 kan :p ,  dia ni merangkap besfren aku , cikgu aku dan blablabla :0  aku jumpa gak ngan hana , diyana and nad . sume ni kawan baik aku kat terendak :)  aku jumpa gak dengan iman , pada aku , dia ni kawan lelaki yg paling rapat ngan aku , dari dulu sampai sekarang , daa la sporting , understanding , baik .. haha *aku tnga puji kau ni :p bnga laa sikit !

kat terendak , aku blaja erti persahabaan yang tak ternilai , aku bertuah sebab dpat kenal ngan diorang semua :)   dan , yang pling tak dpat aku lupakan , but now , i try to forget him !  aku kenal dengan ( muhd amirul asyraf bn romlan ) budak baik yg tak ditakdirkan lama-2  lagi dngan aku .. its okay . *thanks awak , for da great 3 years :)  kalau tak kenal dia , mungkin aku tak kan blaja nilai sebuah persahabatan . hmmmm ...

sekarang ni , aku da future study kat mrsm kuantan , mula-2 , toksah cakap laa , mcam nak je hantuk kpale ni kat dinding ! tension kott , pkp laa katakan , mcam-2 hal . mula-2 rasa cam nak give up je .. kat sini , lagi laa ramai budak-2 pandai ! terasa kerdil diri ini , hehe :p bukan setakat pandai , hebat , dll . yelah , i can tak sehebat u , x semanis u , x sepintar u ! im an ordinary girl :)   tapi , aku rasa bertuah sebab ALLAH campakkan aku kat kuantan , masa ni laa baru aku fham maksud pepatah
EVERYTHING HAPPEN FOR A REASON .
kat kuantan , bnyk bnda baru yg aku blaja :)  aku blaja jadi matang .. aku blaja kepimpinan . aku blaja hidup berdikari , healthy competition in study .. pndek kata  , bnyak bnda laa yg da aku blaja !

org slalu cakap , hostel life ni , terok ! opss , correction ! hostel life ni , tak laa sehorrible yg anda fikirkan okay ?!  i brani cakap macam ni sebab , kalau hostel life tuu terok sngat , tak kan laa i bole stay sampai 4 tahun jadi boarding student kan ? daa nak masok thun kelima pun . apa yg pnting , kena kuat semangat , fizikal; dan mental . homesick tuu , bnda biasa . tak kan laa slama-lamanya nak dok bwah ketiak mak kan ?
skali skale , kena laa ubah .. cari satu platform utk bwak satu perubahan besar dlam hidup kita !
if u will , u can do it !  :D :D

emm , okay ! enuff mrepek , soo ... saya udah kongsi experience saya . tak bnyak sngat tapi , boleh laa dikongsikan , hehe :)  cerita anda ? cerita laa jugak kay ? :D
okayokay ! see u again in my next entry , bye !   :0 :D

No comments: